Main Forum

Dead server

1 reply
Votes:
+2
Untagged users
Ik weet niet of het aan mij ligt of aan de server of Minecraft zelf is gewoon stervende maar ik vind het persoonlijk alleen maar achteruit gaan met AedisMC

I mean.. het zou toch normaal moeten zijn dat er veel mensen online zijn op bevoorbeeld een avond op een doordeweekse dag of een weekend, soms is het geval dat er maar een paar of erger helemaal niemand online is.
Als ik terug kijk naar vorige maand dan kwam het wel is voor dat er gewoon 20+ mensen online waren op een avond, zomaar ineens is dat niet meer, waarom? En dan ook kwa mods, die zijn er ook nauwlijks, het zou toch normaal moeten zijn dat altijd minimaal 1 mod online hoort te zijn om een oogje in het zeil te houden? soms gaat er halve dag voorbij zonder dat een mod online kom, persoonlijk vind ik dat best slordig, nu wil ik ook geen haat gooien dit is puur mijn persoonlijke mening maar als je een owner ben dan ga je toch niet onaangekondigt gewoon een halve maand weg?

Dan wil ik het ook hebben over die /tp en /back wat nog steeds niet gefixed is, hoe zit het daar mee? is het normaal dat het zolang slecht werkt? wanneer word dat is eindelijk gefixed?

Heel soms crash de server ook gewoon, misschien een gevalletje van ja kan gebeuren maar ook weer een puntje om toe te voegen aan de lijst van klachten waarom ik vind dat het ineens achteruit gaat met AedisMC

Een dynmap die sinds een paar dagen ook niet meer fatsoenlijk laad, net nog gekeken en vergelijken met de map en IG mis ik gewoon een groot stuk land en een stuk muur

Ook sinds vannochtend krijg ik geen diamond meer bij het voten " Dan moet je ff wachten " na een half uur nog steeds niks, niet dat ik het nodig heb, maar weer een puntje dat niet werkt

Sorry voor deze rant, ik hou van deze server en de mensen waarmee ik speel, maar dit is wat ik zie gebeuren, een server die achteruit gaat, I mean, ik werk 40 uur in de week en ik heb daarbij ook mijn verantwoordingen, maar toch sta ik op ongeveer 110 uur gespeeld deze maand en meer dan 100 votes, de eerst volgende is misschien 60 uur en 80 votes, waar is de drukke server gebleven? en wanneer komt die terug en wanneer worden de klachten gemaakt?
Posted Oct 20, 18 · OP
Owner
Votes:
+99
Admins
Owner
Hoi Fiery,

ik snap je klachten, natuurlijk zijn wij ook niet blij met al die punten ;)

Een groot deel van de problemen is gerelateerd aan 1.13, omdat deze update nog niet zo stabiel is als vorige updates, zijn veel developers nog niet erg gemotiveerd om hun plugins zo snel mogelijk te updaten en bug-free te maken. Daardoor moeten we het doen met zogenaamde "dev builds", versies van een plugin die wel werken in 1.13 maar nog bugs kunnen bevatten. Een deel van deze bugs wordt achter de schermen zo goed mogelijk gefixt maar helaas kan dat niet met alle bugs.
Doordat 1.13 niet helemaal efficient loopt, heeft de server veel meer geheugen nodig dan in het verleden, op dit moment hebben we het 3dubbele nodig van wat we normaal hadden, maar helaas is af en toe een crash nog niet te voorkomen. We hopen dat de problemen qua 1.13 efficientie opgelost gaan zijn met de 1.13.2 update, die als het goed is aan het begin van volgende week uit gaat komen.

De tp bug is erg vervelend, ik heb ook meerdere malen om hulp gevraagd aan de developers van essentials, zij blijven helaas steeds met vingertjes wijzen naar andere dingen (die hier geen invloed op hebben) en vage tips die het probleem niet oplossen. Gelukkig zijn er nu ondertussen zo veel mensen met exact hetzelfde probleem dat ze hebben toegezegd er naar te zullen kijken. Ondertussen heeft ook een van de andere gedupeerden gezegd aan het kijken te zijn naar een fix, dus ik hoop dat dit snel geregeld is.
De server is helaas erg afhankelijk van deze plugin, en hij is niet makkelijk te vervangen zonder dat iedereen hun homes kwijtraakt en er veel instellingen veranderd moeten worden.

De problemen van de diamonds van het voten en de dynmap waren bij mij nog niet bekend, hier zal ik naar gaan kijken.

Verder heb ik persoonlijk de laatste tijd niet veel energie kunnen steken in de server i.v.m. lange dagen op school en veel om te leren na schooltijd en andere zaken met iets meer prioriteit.
Gelukkig heb ik nu mijn tentamen afgerond en kan ik weer iets meer aandacht geven aan de server.

Ook ben ik vooral achter de schermen bezig geweest met enkele dingen, waardoor ik niet online was of niet echt aanwezig in de chat als ik er wel was ;)

ik hoop zo je berichtje voldoende te hebben beantwoord :)
~Annie
giphy.gif
Posted Oct 20, 18
Top Posters
338 Posts
72 Posts
64 Posts
46 Posts
38 Posts
NoticeNotices