Main Forum

Unbans & Garant staan

1 reply
Owner
Votes:
+99
Admins
Owner

• Je krijgt geen unban zonder dat er iemand voor je garant staat, de persoon die garant staat moet minimaal builder zijn om garant te staan.
  • Degene die garant staat mag zelf niet zijn/haar laatste waarschuwing hebben of een ban.
  • Voordat iemand geunbant wordt dmv garant staan, wordt er binnen het team ook overlegd. Is niet iedereen het ermee eens -> geen unban.
  • Als een van de 2 mensen (de geunbande of degene die garant staat) geband wordt, wordt de ander ook geband.

Excuses die je niet gaan helpen:
- "Ik ben gehackt"
- "Ik wist niet dat het niet mocht" (lees de regels)
- "Ik was het niet"
- "Mijn broertje/zusje zat op mijn account"
- "het was mijn vriend/vriendin"
- "Ik heb het niet gedaan" (wij bannen niet zomaar)

Wat is nou eigenlijk garant staan?
Garant staan betekend dat degene die garant staat verantwoordelijk is voor degene die een unban krijgt. Als degene nog een keer de fout in gaat, word degene die garant staat ook geband.

denk dus goed na voordat je garant staat!
Ken je deze persoon goed? Weet je zeker dat hij/zij het nooit weer zal doen? Kun je hem/haar vertrouwen? Dan kun je gerust garant staan.

Maar als je op die vragen nee moet antwoorden, dan is het misschien niet verstandig om garant te staan.

Als jij het niet wilt (om wat voor reden dan ook) dan hoef je niet garant te staan.
giphy.gif
Posted Sep 22, 15 · OP · Last edited Aug 4, 17
Owner
Votes:
+99
Admins
Owner
English version:

You can't get unbanned without someone vouching for you
The person who vouches for you has to have at least builder rank.
The person who vouches for you can't have a ban or their last warning.
Before you get unbanned the staff team discusses your case, if someone has a valid argument why you shouldn't get an unban you won't get one.

If you do get unbanned but after that you get banned or the person who vouches for you gets banned, you both get banned.

Excuses that won't help you:
- "I was hacked"
- "I did not know it wasn't allowed" (that's why you should read the rules)
- "It wasn't me"
- "My sibling/friend was playing on my account"

What does vouching for someone exactly mean?
Vouching means that the person who vouches for someone is responsible for the person who gets an unban.
If that person gets banned again, the person who vouches for them also gets banned.

So think before you vouch for someone!
Do you know this person well? Are you sure they won't do it again? Can you trust them?

If you can't answer these questions with "yes" it might not be a good idea to vouch for them.

Before we unban someone, we always check in with the person who wants to vouch, so you can't be forced to vouch for someone if you don't want to! ;)
giphy.gif
Posted Oct 21, 17 · OP
Top Posters
341 Posts
72 Posts
64 Posts
46 Posts
38 Posts
NoticeNotices